Veelgestelde vragen voor grote ondernemingen

Welke bijkomende diensten biedt Partena Professionnal aan, naast haar sociaal secretariaat?

Onze ervaren consultants helpen je — op jouw tempo en binnen je budget — bij al je uitdagingen inzake salarisadministratie, human resources en juridische zaken. Onder meer volgende zaken pakken we samen aan via onze aanvullende diensten: 

 

  • het aantrekken en behouden van talent 

  • het beheer van werknemersrelaties 

  • het naleven van de arbeidswet- en regelgeving 

  • het beheer van loon- en arbeidsvoorwaarden 

  • technologisch voorop blijven 

  • uitdagingen inzake diversiteit, gelijkheid, inclusie, gezondheid en veiligheid van werknemers 

  • het beheer van werk- en tijdsdruk 

Waarom is de SuccesFactors tool van Partena Professional interessant voor grote bedrijven?

Partena Professional is de enige speler op de Belgische markt die een volledig geïntegreerd Human Resources Management Information System-pakket (kortweg HRMIS-pakket) aanbiedt — inclusief payroll — dat beschikbaar is als SaaS-oplossing. Deze oplossing heet SuccessFactors en biedt een aantal voordelen: 

 

  • Organisaties met meer dan 750 werknemers kunnen hun HR-processen en administratieve taken efficiënt en volledig geïntegreerd in de cloud beheren. 

  • HR-afdelingen besparen zo’n 65% van de tijd die ze voorheen besteedden aan het verzamelen en controleren van salarisgegevens. 

 

Meer weten? Bezoek deze pagina

Hoe kan ik mijn payrollprocessen verbeteren?

Payrolloptimalisatie is niet alleen een manier om kosten te besparen, maar ook een strategie om talent aan te trekken en te behouden. Partena Professional biedt je een waaier aan oplossingen en tools om je payroll te optimaliseren: 

 

 

Meer weten? Neem een kijkje op deze pagina. 

Wat onderscheidt Partena Professional van andere sociale secretariaten?

Het onderscheidt zit in de optelsom van Partena’s expertise én een gepersonaliseerde aanpak met de juiste tools. We willen werk mogelijk maken en vereenvoudigen door HR- en sociaaljuridische oplossingen aan te bieden aan alle professionals in België. 

 

Hoe doen we dat? 

We bieden een ongeëvenaarde mix van expertise en technologie aan. Het is onze ambitie om toonaangevend te blijven inzake digitalisering en automatisering. 

 

Voor wie? 

Voor alle werkenden op elk moment van hun loopbaan: jobstudenten, loontrekkenden, zelfstandigen, ondernemers, flexwerker, etc. 

Hoe optimaliseer ik het loonpakket van mijn personeel?

Partena Professional biedt je een waaier aan oplossingen en tools om je loonadministratie en het loon(pakket) van je medewerkers te optimaliseren: 

 

Krijg ik een vaste contactpersoon?

Afhankelijk van je projecten en behoeften krijg je een vaste contactpersoon. Deze persoon wordt gekozen op basis van zijn of haar expertise en kennis van jouw sector. Verder wordt deze persoon omringd door juridische-, IT- en boekhoudkundige experts. Zo zorgen we ervoor dat de samenwerking zo optimaal mogelijk verloopt. Je contactpersoon fungeert als een verlengstuk van je organisatie en zoekt dagelijks naar antwoorden op al je vragen.

 

De voordelen: 

  • Je hebt een directe lijn met een expert die jouw organisatie kent. 
  • Je geniet van proactief advies en een onmiddellijk antwoord bij problemen. 

 

Bovendien werkt Partena Professional vanaf het eerste contact samen op basis van het CoCreation-principe: jouw experts werken samen met de onze, die elkaar begrijpen en aanvullen. Samen zoeken ze naar de beste oplossing voor je projecten en behoeften. 

Ik verlies kostbare tijd met mijn payrollbeheer, wat moet ik doen?

Het structurele beheer van je payroll toevertrouwen aan onze experts verruimt je actieradius en biedt je heel wat voordelen: 

 

  • Je medewerkers appreciëren een stipte en foutloze payroll. 

  • Optimalisatie op maat van je behoeften is altijd mogelijk. 

  • Onze experts garanderen je bedrijfscontinuïteit. 

  • Je houdt meer tijd over om je klanten te verzorgen en je bedrijf te laten groeien. 

Kan ik met Partena Professional ook mijn bedrijf in het buitenland besturen?

Steeds meer bedrijven willen internationaal groeien, maar het managen van personeel in het buitenland is een niet te onderschatten uitdaging. Gelukkig biedt onze Global Employment Consulting service je een geavanceerde expertise inzake internationaal personeel. Profiteer van onze totaaloplossing, gaande van consultancy tot een pragmatische implementatie in je payroll, tegen een transparante prijs. 

Heeft Partena Professionnal een zelfbedieningstool?

Geef je werknemers meer verantwoordelijkheid en autonomie met Employee Self Service. Verbeter en optimaliseer je processen en ontlast je HR-afdeling door bepaalde administratieve taken aan je medewerkers toe te vertrouwen. 

 

Employee Self-Service-software bestaat uit verschillende modules die je kunt ontwikkelen volgens de behoeften van je personeelsafdeling. Integreer de belangrijkste salarisdocumenten in je ESS-systeem en beheer verlofaanvragen, opleidingen, interne vaardigheden en werktijdcontrole. Ook kun je interne informatie delen met je werknemers, zoals personeelsdossiers, contactlijsten voor noodgevallen en informatie over salarispakketten. 

Hoe kan ik de retentie in mijn bedrijf verbeteren?

Het geheim van een gemotiveerd, performant team ligt vaak in de manier waarop je het beloont. Loonoptimalisering is de sleutel tot het creëren van een omgeving waarin je werknemers niet alleen tevreden zijn met wat ze verdienen, maar ook gemotiveerd blijven om het beste van zichzelf te geven. 

 

Een cafetariaplan is de ideale, betaalbare oplossing om de betrokkenheid van je werknemers te verhogen door hen op maat te belonen. 

 

Voeg aan je loonbeleid elementen toe zoals mobiliteitsopties, multimedia en een mooi evenwicht tussen je werk en je privéleven. Je kunt ook duurzame voordelen opnemen die zowel voldoen aan de persoonlijke overtuiging van je werknemers als aan de duurzaamheidsdoelstellingen van je bedrijf.