Of je nu voor een eenmanszaak of een vennootschap kiest, bij Partena Professional vind je de ideale oplossing om jouw bedrijf 100% digitaal op te starten met persoonlijke begeleiding door onze experten.
Ik begin als zelfstandig helper, medezaakvoerder of werkend vennoot in een bestaande zaak en wil me inschrijven als zelfstandige.
Ontdek alles wat je moet weten voor een succesvolle start als ondernemer.
Verhoog je slaagkansen met de hulp van onze experts.
Onze experts geven je de antwoorden die je zoekt.
Wijzig je bedrijfsgegevens via ons digitaal ondernemingsloket.
Ontdek onze handige tool voor je sociale zekerheidsdossier.
Bereken wanneer je ten vroegste op pensioen kan gaan en hoeveel pensioen je zal krijgen.
Ontdek hoe je met succes je eerste werknemer kan aanwerven.
De gids boordevol informatie. Ontdek prakische tips en advies om je allereerste werknemer aan te nemen.
Geniet de ondersteuning van ons sociaal secretariaat.
Profiteer van de expertise en kennis van Partena Professional.
Ontdek hoe Partena Professional accountants helpt.
Met het MyChoice-team van Partena Professional hebben bedrijven alle troeven in handen om hun (toekomstige) medewerkers een overtuigend cafetariaplan aan te bieden.
Medewerkers een flexibel en geoptimaliseerd verloningssysteem aanbieden dat hen laat kiezen uit verschillende voordelen zoals een wagen, een elektrische fiets, IT-materiaal of extra vakantiedagen? Dat is de focus van Aurélie Mercier, Legal Consultant in het MyChoice-team van Partena Professional.
“MyChoice is enerzijds ons cafetariaplan waarmee bedrijven hun medewerkers de mogelijkheid aanbieden om een deel van hun salarispakket in te wisselen voor een of meerdere voordelen”, legt Aurélie uit. “Anderzijds is het ook de naam van onze online tool waarmee werknemers een financiële simulatie kunnen uitvoeren van deze voordelen, rekening houdend met hun persoonlijke situatie.”
“We begeleiden elk bedrijf op alle vlakken bij de samenstelling van hun cafetariaplan. Zo houden we zowel rekening met hun wensen als met de wettelijke mogelijkheden”, gaat Aurélie verder. “Maar we bieden ook juridische en technische workshops aan, infosessies voor medewerkers, tests van de MyChoice-tool om alles juist in te stellen, etc. Deze allesomvattende begeleiding garandeert een vlotte lancering van het cafetariaplan. Ook na de lancering blijven we trouwens verder begeleiden, want ons cafetariaplan is ontworpen om te kunnen evolueren in functie van de feedback van zijn gebruikers.”
Nog beter: met MyChoice Sustainable kunnen bedrijven hun verloningspolitiek een flinke dosis duurzaamheid toedienen. “MyChoice Sustainable laat bedrijven toe duurzamere voordelen aan te bieden zoals fietsen, tweedehandswagens of als nieuw hersteld tweedehands IT-materiaal”, verduidelijkt Aurélie. “Zo spelen we in op de verwachtingen van zowel de werknemers – en in het bijzonder de jongere generatie – als van de bedrijven, die binnenkort trouwens verantwoording moeten afleggen over hun aanpak rond MVO*.”
Talent behouden en nieuw talent aantrekken met een weloverwogen cafetariaplan? Dat is de eerste doelstelling bij de invoering van elk cafetariaplan. “Met een flexibel en geoptimaliseerd salarispakket kan een bedrijf zich beter positioneren op de arbeidsmarkt, ook op het vlak van duurzaamheid. Het cafetariaplan vormt zo een aangewezen meerwaarde voor bedrijven. Door het cafetariaplan samen te stellen met Partena Professional, kunnen werkgevers gebruikmaken van onze expertise. Zo hebben ze de zekerheid dat hun cafetariaplan echt op maat samengesteld zal zijn, met een geïntegreerde payrollbenadering erbovenop”, besluit Aurélie.
*Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen
Ontdek het cafetariaplan van Partena Professional: MyChoice en MyChoice Sustainable.