Of je nu voor een eenmanszaak of een vennootschap kiest, bij Partena Professional vind je de ideale oplossing om jouw bedrijf 100% digitaal op te starten met persoonlijke begeleiding door onze experten.
Ik begin als zelfstandig helper, medezaakvoerder of werkend vennoot in een bestaande zaak en wil me inschrijven als zelfstandige.
Neem deel aan onze informatiesessies om je activiteit goed te starten.
Verhoog je slaagkansen met de hulp van onze experts.
Onze experts geven je de antwoorden die je zoekt.
Wijzig je bedrijfsgegevens via ons digitaal ondernemingsloket.
Ontdek onze handige tool voor je sociale zekerheidsdossier.
Bereken wanneer je ten vroegste op pensioen kan gaan en hoeveel pensioen je zal krijgen.
Ontdek hoe je met succes je eerste werknemer kan aanwerven.
De gids boordevol informatie. Ontdek prakische tips en advies om je allereerste werknemer aan te nemen.
Geniet de ondersteuning van ons sociaal secretariaat.
Profiteer van de expertise en kennis van Partena Professional.
Ontdek hoe Partena Professional accountants helpt.
Toen XLG aan zijn ingrijpende transformatie begon, schakelde het de consultancydiensten van Partena Professional in om alles in goede banen te leiden. “Het feit dat de consultant ons bedrijf heel goed kende en met ons meedacht, was een enorme meerwaarde”, vertelt COO Katrien Sneppe.
De Belgische XLG Group omvat meer dan 50 bedrijven, die samen meer dan 30 dienstenactiviteiten voor bedrijven en particuliere groepen aanbiedt. Ze zijn onderverdeeld in 4 hoofdgebieden: Industry, Building, Facility en Home. XLG Group begon onlangs aan de fusie van de vier bedrijven onder de koepel Home. Die werken allen met dienstencheques. “Elk van deze vier bedrijven werd vroeger beheerd door een bedrijfsleider, die daarnaast ook wat HR deed, wat finance, … een beetje van alles”, blikt COO Katrien Sneppe vandaag terug. “We hebben van de fusie gebruik gemaakt om de operaties los te koppelen van de ondersteunende diensten. Nu hebben we met andere woorden een echte HR-dienst en een echt Finance-departement, die al onze activiteiten overkoepelen.”
Het bedrijf besefte al snel dat ze ondersteuning nodig had voor deze ingrijpende transformatie. “Partena Professional was al enkele jaren ons sociaal secretariaat”, duidt Katrien. “Zij boden ons consultancy aan om ons te begeleiden doorheen deze transformatie. We kregen een vaste consultant aangewezen, Cécile, met wie we meteen een klik voelden. Zij snapte het DNA van ons bedrijf meteen, maar ze heeft ook een volledige audit uitgevoerd om alle verschillende behoeften in kaart te brengen. Daarna heeft ze een volledig projectplan met ons uitgetekend en elke afzonderlijke stap projectmatig met ons opgevolgd. Inclusief alle voorbereidingen rond de onderhandelingen met de vakbonden, en die zijn behoorlijk intensief in de sector van de dienstencheques.”
Met de hulp van Partena Professional kon de fusie tot een goed einde worden gebracht. “Het feit dat de consultant ons bedrijf heel goed kende en met ons meedacht, was een enorme meerwaarde”, vertelt Katrien. “Daarnaast was ik onder de indruk van de flexibiliteit van Cécile en Partena Professional. Tijdens zo’n fusie moet je soms heel snel handelen. Ze stonden toen quasi 24 uur op 24 voor ons klaar om elke vraag te beantwoorden. Dankzij hun uitgebreide juridische kennis hebben we trouwens helemaal geen beroep moeten doen op een advocatenkantoor. Indien nodig gaven ze ons zelfs opleidingen en workshops om onze eigen juridische kennis bij te schaven. Bij Partena Professional vonden we eigenlijk alles in één pakket om de fusie tot een succes te brengen: consultancy, maar ook juristen.”
Onze experts kunnen je ondersteunen bij structurele veranderingen en grote transformaties binnen je bedrijf: