Ontdek alles wat je moet weten voor een succesvolle start als ondernemer.
Verhoog je slaagkansen met de hulp van onze experts.
Onze experts geven je de antwoorden die je zoekt.
Wijzig je bedrijfsgegevens via ons digitaal ondernemingsloket.
Onze experts helpen je graag verder.
Bereken wanneer je ten vroegste op pensioen kan gaan en hoeveel pensioen je zal krijgen.
Ontdek hoe je met succes je eerste werknemer kan aanwerven.
Geniet de ondersteuning van ons sociaal secretariaat.
Profiteer van de expertise en kennis van Partena Professional.
Ontdek hoe Partena Professional accountants helpt.
Partena Professional is door het Brussels Hoofdstedelijk Gewest erkend als “ecodynamische onderneming” voor zijn hoofdzetel in de Kartuizersstraat in Brussel. Voor zijn inspanningen krijgt Partena Professional onmiddellijk 2 sterren (op een schaal van 3)!
In oktober 2018 richtte Partena Professional een Green Team op dat sensibiliseert over de groene dimensie in ons dagelijks leven, bijvoorbeeld door medewerkers aan te moedigen tot verantwoordelijk gedrag op het gebied van mobiliteit. Het Green Team had zich tot doel gesteld het label van “ecodynamische onderneming” te bekomen voor de hoofdzetel in Brussel. In samenwerking met ons Facilities-team stelden de leden van dit team het dossier samen voor het bekomen van dit label van ecodynamische onderneming.
Dit label moedigt ondernemingen aan om hun energie-impact te beperken. Het doel van dit label is niet om “ecodiensten” te belonen, noch om de ecologische impact van onze kernactiviteiten te evalueren, maar om de manier waarop de onderneming zich dagelijks organiseert, hoe wij onze activiteiten uitvoeren, te analyseren en te evalueren. Dit label wordt toegekend door het Brussels Hoofdstedelijk Gewest en wij hebben het dus bekomen voor onze hoofdzetel in de Kartuizersstraat, waar meer dan de helft van ons personeel werkt. Wij hebben echter niet geaarzeld om, waar mogelijk, ook in onze andere agentschappen de goede praktijken toe te passen.
Het label is gebaseerd op de verwezenlijking van goede praktijken die zijn onderverdeeld in 8 categorieën van in totaal meer dan 400 goede praktijken die als referentie dienen, naast de wettelijke verplichtingen en verplichte goede praktijken.
Hier volgen enkele voorbeelden van goede praktijken die bij Partena Professional worden toegepast:
Categorie Aankoop:
Wat betreft duurzame aankopen voor maaltijden bieden wij:
We hebben ook goede praktijken ingevoerd met betrekking tot onze leveranciers en de aankoop van goederen.
Categorie Afval:
Categorie Water:
Categorie Energie:
Categorie Groene Ruimten:
Categorie Mobiliteit:
Bekijk hier ons multimodaal toegangsplan.
Categorie Organisatie:
Wij onderhouden goede betrekkingen met onze buren en zijn voorstander van een proactieve dialoog.
Dit label heeft ons in staat gesteld een inventaris op te maken van onze goede praktijken, maar ook van onze mogelijke verbeterpunten. We zijn erg trots dat we nu al 2 sterren in de wacht hebben gesleept, maar we zullen ons blijven verbeteren, want duurzaamheid staat centraal in onze maatschappelijke verantwoordelijkheid. We waarderen de erkenning van onze leveranciers voor hun goede milieupraktijken, dus vonden wij het belangrijk om onze klanten te tonen dat ook wij er alles aan doen om bij de organisatie van onze activiteiten met deze aspecten rekening te houden.