Of je nu voor een eenmanszaak of een vennootschap kiest, bij Partena Professional vind je de ideale oplossing om jouw bedrijf 100% digitaal op te starten met persoonlijke begeleiding door onze experten.
Ik begin als zelfstandig helper, medezaakvoerder of werkend vennoot in een bestaande zaak en wil me inschrijven als zelfstandige.
Ontdek alles wat je moet weten voor een succesvolle start als ondernemer.
Verhoog je slaagkansen met de hulp van onze experts.
Onze experts geven je de antwoorden die je zoekt.
Wijzig je bedrijfsgegevens via ons digitaal ondernemingsloket.
Ontdek onze handige tool voor je sociale zekerheidsdossier.
Bereken wanneer je ten vroegste op pensioen kan gaan en hoeveel pensioen je zal krijgen.
Ontdek hoe je met succes je eerste werknemer kan aanwerven.
De gids boordevol informatie. Ontdek prakische tips en advies om je allereerste werknemer aan te nemen.
Geniet de ondersteuning van ons sociaal secretariaat.
Profiteer van de expertise en kennis van Partena Professional.
Ontdek hoe Partena Professional accountants helpt.
De verminderingen van de werkgeversbijdragen in het kader van het Activa-plan en voor Jonge werknemers zijn maatregelen die in de Duitstalige Gemeenschap sinds 1 januari 2019 zijn opgeheven.
De RVA levert dus vanaf diezelfde datum geen werkkaarten meer af voor een tewerkstelling in de Duitstalige Gemeenschap.
Een werknemer die op het grondgebied van deze Gemeenschap werkt, kan echter nog steeds een werkkaart van de RVA ontvangen indien hij vóór 1 januari 2019 in dienst is genomen. Zijn werkgever zal dus gebruik kunnen maken van de toepassing van de overgangsmaatregelen die in het kader van de afschaffing van deze maatregelen zijn ingesteld (zie onze Infoflash van 30/01/2019).
In principe moet de werkkaart worden aangevraagd binnen 30 dagen volgend op de datum van de indienstneming. Als de werkkaart na deze termijn wordt aangevraagd (een laattijdige aanvraag dus), leidt dit tot het verlies van de voordelen voor de periode tussen de dag van indienstneming en de laatste dag van het kwartaal waarin de laattijdige indiening van de aanvraag voor een werkkaart gebeurd is.
De RVA zal deze werkkaarten afleveren tot 30 juni 2019.
Bron: Administratieve instructies RSZ - tussentijdse instructies 2019/1
De website van Partena Professional is een kanaal om informatie in een begrijpelijke vorm ter beschikking te stellen aan aangesloten leden en niet-leden. Partena Professional streeft er naar actuele informatie aan te bieden en deze informatie wordt met de grootste zorg samengesteld (onder andere in de vorm van Infoflashes). Maar aangezien de sociale en fiscale wetgeving voortdurend in beweging is, kan Partena Professional geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden inzake de juistheid, het up-to-date zijn of de volledigheid van de informatie die via deze website werd geraadpleegd of uitgewisseld. Verdere bepalingen kunnen worden nagelezen in onze algemene disclaimer die van toepassing is bij elke raadpleging van deze website. Door deze website te raadplegen, aanvaardt u uitdrukkelijk de bepalingen van deze disclaimer. Partena Professional kan de inhoud van deze disclaimer eenzijdig wijzigen.