Of je nu voor een eenmanszaak of een vennootschap kiest, bij Partena Professional vind je de ideale oplossing om jouw bedrijf 100% digitaal op te starten met persoonlijke begeleiding door onze experten.
Ik begin als zelfstandig helper, medezaakvoerder of werkend vennoot in een bestaande zaak en wil me inschrijven als zelfstandige.
Ontdek alles wat je moet weten voor een succesvolle start als ondernemer.
Verhoog je slaagkansen met de hulp van onze experts.
Onze experts geven je de antwoorden die je zoekt.
Wijzig je bedrijfsgegevens via ons digitaal ondernemingsloket.
Ontdek onze handige tool voor je sociale zekerheidsdossier.
Bereken wanneer je ten vroegste op pensioen kan gaan en hoeveel pensioen je zal krijgen.
Ontdek hoe je met succes je eerste werknemer kan aanwerven.
De gids boordevol informatie. Ontdek prakische tips en advies om je allereerste werknemer aan te nemen.
Geniet de ondersteuning van ons sociaal secretariaat.
Profiteer van de expertise en kennis van Partena Professional.
Ontdek hoe Partena Professional accountants helpt.
Om de zelfstandigen te helpen die nadelen ondervonden hebben door de rellen in Brussel, kan een uitstel van betaling van de sociale bijdragen aangevraagd worden.
Zelfstandigen die problemen ondervonden hebben, als gevolg van de rellen, kunnen voor 22 december 2017 een schriftelijke aanvraag indienen bij ons socialeverzekeringsfonds. Deze maatregel is van toepassing voor elke zelfstandige in hoofdberoep en voor elke meewerkende echtgenoot met maxi-statuut.
Indien u van deze maatregel gebruik wenst te maken, moet u aan de hand van bewijsstukken aantonen dat uw activiteit nadelen heeft ondervonden door de rellen (bijvoorbeeld: verlies omzetcijfer, beschadigde uitstalramen, …).
Wat moet er in de aanvraag vermeld worden ?
Uw aanvraag moet het volgende vermelden:
Welke bijdrage komt in aanmerking voor deze maatregel en tegen welke vervaldag moet deze betaald zijn ?
Dit uitstel van betaling heeft betrekking op de voorlopige bijdragen van het vierde kwartaal 2017. Deze moet pas betaald worden voor 15 december 2018.
Deze maatregel is niet van toepassing voor de reeds betaalde sociale bijdragen.
Welke gevolgen heeft dit uitstel van betaling voor uw sociale rechten ?
U behoudt uw sociale rechten voor zover de sociale bijdrage betaald wordt binnen de verlengde termijn. De verhogingen worden automatisch kwijtgescholden.
Indien de bijdrage niet binnen deze verlengde termijn betaald wordt, zal onze instelling verplicht zijn om verhogingen aan te rekenen en zullen de eventueel toegekende sociale uitkeringen moeten teruggevorderd worden.
Wij herinneren er u aan dat u nog altijd, onder bepaalde voorwaarden, een aanvraag tot vermindering of tot vrijstelling van bijdragen kan indienen bij onze instelling.
Voor meer inlichtingen kan uw terecht bij uw Customer Advisor bij Partena Compass.
Auteur: Compass
30/11/2017
De website van Partena Professional is een kanaal om informatie in een begrijpelijke vorm ter beschikking te stellen aan aangesloten leden en niet-leden. Partena Professional streeft er naar actuele informatie aan te bieden en deze informatie wordt met de grootste zorg samengesteld (onder andere in de vorm van Infoflashes). Maar aangezien de sociale en fiscale wetgeving voortdurend in beweging is, kan Partena Professional geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden inzake de juistheid, het up-to-date zijn of de volledigheid van de informatie die via deze website werd geraadpleegd of uitgewisseld. Verdere bepalingen kunnen worden nagelezen in onze algemene disclaimer die van toepassing is bij elke raadpleging van deze website. Door deze website te raadplegen, aanvaardt u uitdrukkelijk de bepalingen van deze disclaimer. Partena Professional kan de inhoud van deze disclaimer eenzijdig wijzigen.