Of je nu voor een eenmanszaak of een vennootschap kiest, bij Partena Professional vind je de ideale oplossing om jouw bedrijf 100% digitaal op te starten met persoonlijke begeleiding door onze experten.
Ik begin als zelfstandig helper, medezaakvoerder of werkend vennoot in een bestaande zaak en wil me inschrijven als zelfstandige.
Ontdek alles wat je moet weten voor een succesvolle start als ondernemer.
Verhoog je slaagkansen met de hulp van onze experts.
Onze experts geven je de antwoorden die je zoekt.
Wijzig je bedrijfsgegevens via ons digitaal ondernemingsloket.
Ontdek onze handige tool voor je sociale zekerheidsdossier.
Bereken wanneer je ten vroegste op pensioen kan gaan en hoeveel pensioen je zal krijgen.
Ontdek hoe je met succes je eerste werknemer kan aanwerven.
De gids boordevol informatie. Ontdek prakische tips en advies om je allereerste werknemer aan te nemen.
Geniet de ondersteuning van ons sociaal secretariaat.
Profiteer van de expertise en kennis van Partena Professional.
Ontdek hoe Partena Professional accountants helpt.
Laten we beginnen bij het begin om te begrijpen hoe Vanessa, een ware kameleon op vlak van HR, tot deze vaststelling is gekomen: “Celio telt verschillende verkooppunten in België en centrale diensten in Brussel. Binnen mijn HR-team hou ik me voornamelijk bezig met soft HR, al blijf ik polyvalent en generalistisch.”
Het welzijn van de medewerkers staat dagelijks centraal in het bedrijf. “Het welzijn van ons personeel, zowel in de zetel als in onze winkels, blijft een bijzonder aandachtspunt voor ons. Dankzij een wedstrijd die onze HR Manager Caroline Bogaert heeft gewonnen tijdens de SMART HR DAY, heeft PARTENA ons de mogelijkheid geboden om met hun digitale tool te werken. Dat moest ons toelaten een grote analyse uit te voeren bij ons winkelpersoneel om een volledig en nauwkeurig beeld te verkrijgen van het niveau van hun welzijn, en dit vervolgens te verbeteren.”
“De focus van deze analyse was dus ruimer dan de enquêtes die we in het verleden al hadden afgenomen, omdat ze veel meer thema’s aansneed en vragen behandelde”, gaat Vanessa verder. “Alles wat een impact kan hebben op het welzijn en de stress van medewerkers, kwam aan bod: vermoeidheid op professioneel en privé-vlak, de verhouding met sport, vrijetijd, voeding, IT-aspecten … Naast de a priori evidente vragen, behandelde de analyse ook vragen waaraan wij minder snel zouden denken.”
En de verkregen resultaten zijn positief. “Op basis van de antwoorden van de medewerkers heeft HR Partners een ‘vermoeidheidsgraad’ opgesteld, aangevuld met een benchmark van andere bedrijven, om na te gaan waar wij ons bevinden. Die resultaten tonen aan dat we beter presteren dan het gemiddelde op tal van factoren! Het rapport dat we hebben ontvangen, bood ons een volledig en gedetailleerd overzicht op de staat van het welzijn van het team, met name door 5 middelen te identificeren die het welzijn van de werknemers bevorderen en 5 stressfactoren. En zo hebben we al actie kunnen ondernemen, bijvoorbeeld door snel opleidingen op te zetten, te communiceren over hoe we een aantal van de vastgestelde stressfactoren kunnen beperken... en tegelijkertijd alert te blijven op de aandachtspunten."
En wat vonden Vanessa en haar collega’s van de toegevoegde waarde van Balencio? “Het door HR Partners geleverde werk komt ruimschoots tegemoet aan onze verwachtingen. Het hele proces, inclusief de via een webinterface uitgevoerde enquête, verliep behoorlijk vlot. En het rapport en de aanbevelingen die we hebben ontvangen, zijn even duidelijk als uitgewerkt. Dat zal ons toelaten onze aanpak rond welzijn op het werk verder te zetten. Ook de medewerkers stelden het initiatief op prijs. Niet alleen omdat dit toont dat we hen waarderen, maar ook omdat ze een individuele analyse hebben ontvangen die op meerdere vlakken interessant was voor hen”, besluit Vanessa.
Wilt u ervoor zorgen dat al uw medewerkers zich goed en gemotiveerd voelen op het werk? Wilt u graag het engagement van uw werknemers meten?