Hervorming van het wetboek van vennootschappen: onze all-in-one-oplossing

Ik voer mijn activiteit uit onder de vorm van een bvba, wat verandert er voor mij?

Het nieuwe wetboek van vennootschappen is op u van toepassing vanaf 01/01/2020 met een reeks overgangsmaatregelen.

Uw vennootschap moet voortaan officieel een bv worden genoemd.

Deze naamswijziging is in feite een bindende bepaling die automatisch vanaf 01/01/2020 van toepassing is:

  •  Uw besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid (bvba) is nu een vennootschap met beperkte aansprakelijkheid (bv)
  • En u bent niet langer zaakvoerder, maar bestuurder
  • En haar vennoten worden voortaan aandeelhouders genoemd

Voor meer praktische en gedetailleerde informatie kan u ons artikel lezen en/of onze gratis whitepaper downloaden.

U moet uw statuten aanpassen. Partena Professional kan u hierbij helpen.

Onze oplossing: een ALL IN ONE behandeling van uw aanvraag via een speciaal voor u gecreëerd platform.

U voert uw gegevens in, wij zorgen voor de rest! Een bezoek aan de notaris is inbegrepen.

De prijs van onze ALL IN ONE-oplossing: € 1500 (incl. btw)

Geïnteresseerd? Wij zorgen voor alles!

Moet ik mijn statuten aanpassen?

De bestaande bvba’s krijgen tot 31 december 2023 de tijd om hun juridische statuten vrijwillig te wijzigen.

Vanaf 1 januari 2020 zijn zij evenwel verplicht dit te doen zodra zich een wijziging in hun statuten voordoet (bv. verandering van taalstelsel, wijziging van maatschappelijk doel, ....)

Vanaf 1 januari 2024 zullen bvba’s automatisch de rechtsvorm van bv toegekend krijgen. De bestuurders van de vennootschap zullen nog steeds het initiatief moeten nemen om de statuten aan te passen, maar dit keer binnen een maximumtermijn van 6 maanden met het risico dat notarissen overbevraagd zijn en dit op volledige verantwoordelijkheid van de bestuurders.

Onze oplossing

U moet uw statuten aanpassen. Partena Professional kan u hierbij helpen.

  • Onze oplossing: een ALL IN ONE behandeling van uw aanvraag via een speciaal voor u gecreëerd platform.
  • U voert uw gegevens in, wij zorgen voor de rest! Een bezoek aan de notaris is inbegrepen.
  • Een scherp geprijsd aanbod, voor u onderhandeld door onze partner om u de laagste kosten en de hoogste kwaliteit van dienstverlening te garanderen.
  • U hebt verschillende mogelijkheden: uw aanvraag wordt ofwel 100% digitaal opgevolgd, of u kiest voor een face-to-face afspraak met onze partner voor de opvolging van uw aanvraag en dossier.

De prijs van onze ALL IN ONE-oplossing: € 1500 (incl. btw)