Partena Professional onthult unieke tool voor integratie van alle HR-oplossingen in de cloud, inclusief salarisadministratie

Auteur: Partena Professional (HR Service Provider)
Leestijd: 5min
Publicatiedatum: 02/02/2023 - 09:49
Laatste update: 29/08/2023 - 15:43

Brussel, 02 februari 2023 - Partena Professional wordt de enige speler op de Belgische markt die een volledig geïntegreerd Human Resources Information System (HRIS) pakket aanbiedt, inclusief payroll, beschikbaar in volledige SaaS-modus. Met deze oplossing, "SuccessFactors powered by Partena" genaamd, kan elke organisatie met meer dan 750 werknemers haar HR-processen en administratieve taken efficiënt en volledig geïntegreerd in de cloud beheren. Het bespaart HR-afdelingen ongeveer 65% van de tijd die wordt besteed aan het beheer van taken op het gebied van het verzamelen en controleren van salarisgegevens.

"SuccessFactors powered by Partena is een echte revolutie in administratief beheer voor de Belgische markt. Het is een unieke, innovatieve, toegankelijke en volledig geïntegreerde oplossing die sinds eind januari onder meer door Carrefour wordt gebruikt. Hiermee kan het hele HR-proces via één enkele applicatie worden beheerd. Dit is een echte revolutie in het administratief beheer voor de Belgische markt. Voor een efficiënte uitvoering heeft Partena Professional zich gebaseerd op een geverifieerde waarneming op het terrein.

"Veel organisaties beschikken nog steeds over slecht aangepaste tools voor loonbeheer met een ingewikkelde integratie. Dit leidt tot aanzienlijk tijdverlies, een verhoogd risico op fouten en interne ontevredenheid. In de context van de 'War for Talent' die bedrijven vandaag meemaken, is het echter cruciaal om zich te kunnen onderscheiden om werknemers te behouden," legt Geoffrey Schoenaers, Sales Director bij Partena Professional, uit.

2019: implementatie van de oplossing in België

In 2019 implementeert SuccessFactors haar payroll engine oplossing in België, waardoor de tool nu is aangepast aan de Belgische wettelijke en fiscale beperkingen. Na deze aankondiging heeft Partena Professional besloten deze oplossing op basis van de SuccessFactors-software in te zetten in combinatie met haar sociaal secretariaat. Partena Professional werd en is nog steeds de enige speler die deze dienst aanbiedt op de Belgische markt.

"De oplossing maakt de digitalisering van alle HR-processen mogelijk, wat resulteert in een tijdsbesparing van ongeveer 65% van de tijd die aan administratieve taken wordt besteed. Deze 100% cloud-based oplossing heeft de digitalisering van deze taken en diensten betaalbaar gemaakt voor elke organisatie met meer dan 750 werknemers, zonder budgettaire beperkingen voor IT-apparatuur en onderhoud," legt Bert Pappijn, Business Manager bij Partena Professional, uit.

Een succesfactor: betrokkenheid van de werknemers

Daarom heeft Carrefour deze oplossing sinds januari 2023 in zijn HR-processen geïntegreerd. Als leider en voorloper in HR-beleid besloot het bedrijf zijn volledige salarisadministratie te migreren naar 'SuccessFactors powered by Partena'. Carrefour en Partena Professional hebben hun krachten gebundeld om de integratie van deze toepassing mogelijk te maken. En dit op een schaal die ongezien is voor de Belgische markt.

"Er zijn verschillende redenen waarom de retailer besloot de stap te zetten: het maximaal digitaliseren van HR-processen, het verhogen van de medewerkerstevredenheid door een betere ervaring en het implementeren van geoptimaliseerde en unieke HR-tools. De oplossing biedt winkelmanagers ook meer autonomie bij het beheer van contracten, in- en uitgangen en salarissen. De wens om innovatief om te gaan met de migratie van applicaties naar de cloud zit bij beide bedrijven in de genen", zegt Geoffrey Schoenaers, Sales Director bij Partena Professional.

Deze samenwerking heeft ook geleid tot de oprichting van een gecentraliseerd People Service Centre, dat werkt met dit ene instrument dat alle gegevens en verzoeken van werknemers samenbrengt. Deze vergemakkelijkte interne uitwisselingen helpen om de interactie tussen werknemers soepeler te laten verlopen.

Partena Professional schat de omvang van deze markt op ongeveer 300 bedrijven in België, die in totaal tussen de 400 en 600.000 werknemers vertegenwoordigen. Als de toepassing moet worden bijgewerkt, wordt zij automatisch voorzien van nieuwe diensten naarmate zij zich ontwikkelt.

 

Gerelateerde artikels