Inno, Persolis en Partena Professional: een efficiënt trio voor een nieuwe HR-tool

Zoek naar andere interviews

Inno, Persolis en Partena Professional: een efficiënt trio voor een nieuwe HR-tool
, Brussel

David Maertens, HR Office Manager
Samen vormden we een echt team, met op elk moment maximale, vlotte en efficiënte communicatie. Onze behoeften werden duidelijk begrepen en de voorgestelde oplossingen waren snel en doeltreffend.   David Maertens, HR Office Manager

Een nieuwe globale HR-tool om de payroll en talloze andere HR-prioriteiten te beheren? Dat is het project dat Partena Professional en Persolis succesvol hebben geleid voor Inno.

 

Met 16 winkels, zijn e-commerce en zijn meer dan 125-jarig bestaan bekleedt Inno een voorname plaats in de Belgische retail- en modewereld. “Maar dit historische imago ging de voorbije jaren gepaard met een intens moderniseringsproces, inclusief de manier waarop we HR beheren”, legt HR Office Manager David Maertens uit, die met name verantwoordelijk is voor de payroll van het duizendtal vaste medewerkers van de keten.

 

Zoveel meer dan een payroll-tool

 

Sinds oktober 2023 beschikken David en zijn team over een gloednieuwe digitale tool voor het loonbeheer, maar ook voor andere HR-diensten. “Bovenop de berekening van de salarissen, kunnen onze medewerkers met SAP Success Factors zelf rechtstreeks heel wat beheren: beheer van de werktijd, vakanties en afwezigheden, evaluatiegesprekken, opleidingen met online tutorials… Alles is beschikbaar in één tool, die kan gebruikt worden met een pc, smartphone en tablet. Dat is een grote troef. Het past perfect bij de diepgaande modernisering van Inno. En het komt ook tegemoet aan de verwachtingen van onze medewerkers, die volgens een recente psychosociale enquête verlangden naar meer nabijheid, communicatie en transparantie.”

 

Een even vlotte als efficiënte samenwerking

 

“Partena Professional is sinds 2014 ons sociaal secretariaat, en daar zijn we erg tevreden over. Zij hebben ons voorgesteld om op deze nieuwe tool over te stappen”, verduidelijkt David. “De analyse, implementatie en ingebruikname gebeurde samen met Persolis, hun partner die gespecialiseerd is in SAP-integratie. En alles is perfect verlopen. Samen vormden we een echt team, met op elk moment maximale, vlotte en efficiënte communicatie. Onze behoeften werden duidelijk begrepen en de voorgestelde oplossingen waren snel en doeltreffend. Sinds de lancering heeft de tool volledig aan onze verwachtingen voldaan. En na deze Go Live kunnen we nog altijd rekenen op de ondersteuning van Persolis en Partena Professional", besluit David.

Meer weten over onze support of de SAP SuccessFactors tool?

Lees de getuigenis van Carole Delava (Carrefour)
Zoek naar andere interviews