Wij spraken Annelies Van der Eecken, Payroll Consultant en Front End Solutions Support bij de Accountant Desk.

Zoek naar andere interviews

"De accountant Desk is de afgelopen jaren flink gegroeid, zowel in aantal accountants als in teamleden. We beheren nu ook de persoonlijke dossiers van de accountants en verzorgen hun loonverwerking, wat uiteraard de nodige uitdagingen met zich meebrengt."

Hoe zit je loopbaan er bij Partena Professional uit?

In 2017 begon ik als backofficemedewerker bij het ondernemingsloket in Brussel. Ik was verantwoordelijk voor de inschrijvingen, wijzigingen en stopzettingen in de Kruispuntbank voor ondernemingen. Later verhuisde ik naar het kantoor in Gent, waar ik zowel front- als backofficetaken combineerde. We ontvingen klanten, gaven hen de juiste informatie en verwerkten onmiddellijk hun dossiers, inclusief de uitgifte van ondernemingsnummers. Daarnaast beheerde ik dossiers voor een aantal accountants.

In 2020 startte ik mee de Accountant Desk op, waar ik mij richtte op de behandeling van ondernemingsloketdossiers. Dankzij een interne opleiding konden we nu ook aansluitingen bij het sociaal verzekeringsfonds direct afhandelen. Mijn ervaring aan de frontoffice, waar ik al nauw samenwerkte met collega's van het sociaal verzekeringsfonds, kwam hierbij goed van pas.

Na mijn werk bij het ondernemingsloket en het sociaal verzekeringsfonds, vond ik een nieuwe uitdaging bij het sociaal secretariaat. In de multi-disciplinaire Accountant Desk was het duidelijk dat dit een kans was om deze kennis verder te ontwikkelen.

 

Wat vind je leuk aan je job?

Werken bij Partena is leuk omdat je met veel verschillende mensen in contact komt en elke dag nieuwe collega's leert kennen. Ook krijg je kans om continue je kennis uit te breiden. 

De nieuwe kantoren in Brussel zorgen voor een mooie en comfortabele werkomgeving, afgestemd op ieders behoeften, of je nu in groep of alleen wilt werken. Ook andere kantoren worden langzaam aangepast naar de aangename sfeer die in Brussel heerst.

Er zijn altijd nieuwe uitdagingen in mijn werk. Binnen het sociaal secretariaat moeten alle facturen en salarisgegevens digitaal naar de klant of accountant worden verstuurd. In het begin was het een uitdaging om de behoeften van zowel de accountant als de klant te begrijpen. Inmiddels hebben Peppol, SODA, E-FFF… (bijna) geen geheimen meer voor ons.

De accountant Desk is de afgelopen jaren flink gegroeid, zowel in aantal accountants als in teamleden. We beheren nu ook de persoonlijke dossiers van de accountants en verzorgen hun loonverwerking, wat uiteraard de nodige uitdagingen met zich meebrengt.

 

Hoe zie je je job evolueren?

Onze organisatie is zeer dynamisch en voortdurend in beweging, zodat we steeds mee kunnen evolueren.

 Na de digitalisering zal AI een grote impact hebben op onze diensten. We moeten zoeken naar het zo optimaal mogelijk connecteren met de accountant zodat onze bedrijfsprocessen op elkaar afgesteld zijn.

Ik wil in elk geval nog vele jaren bij Partena Professional blijven werken om mee aan deze evolutie, of is het revolutie te sleutelen.

Accountant Desk: een hulplijn voor al jouw vragen

 

  • Uiteenlopende vragen rond klantendossiers
  • Opvolging van complexere vraagstukken i.s.m. experts
  • Overzicht van steunmaatregelen vanuit de overheid (Covid-19) 
  • Aanvraag ‘vermindering sociale bijdragen’
  • Vrijstelling sociale bijdragen
  • Uitstel van betaling

Heb je een vraag voor de Accountant Desk?

Heb je minstens één klantendossier of jouw eigen dossier bij Partena Professional lopen? Dan heb je gratis toegang tot onze Accountant Desk.

Via mail: accountantdesk@partena.be

Via telefoon: 078 78 78 21

Word partner en geniet van deze gratis hulplijn
Zoek naar andere interviews