Verkoop en herstelling van informaticamateriaal

Zoek naar andere interviews
Benjamin Devenyns
Ik werd goed ondersteund door Partena Professional en gerustgesteld over het risico dat ik nam.  Benjamin Devenyns

Vol vertrouwen van werknemer naar zelfstandige

 

Na een eerste deel van zijn loopbaan onder werknemersstatuut te hebben gewerkt, lanceerde Benjamin Devenyns zich begin 2017 als zelfstandig ondernemer. Een ‘riskante’ keuze, maar hij maakte ze met volledige kennis van zaken dankzij gericht advies.

 

Benjamin Devenyns is gepassioneerd door informatica. Hij werkte eerst dertien jaar als technicus in een winkel die informaticamateriaal verkocht en herstelde. Maar gebeten door de microbe van het ondernemerschap, stapt hij een eerste keer binnen bij Partena Professional met het idee om als zelfstandige te starten. Na een analyse van de situatie lijkt het in eerste instantie verstandiger om te beginnen als zelfstandige in bijberoep.

 

Benjamin werkt op zijn eentje in de regio Doornik en gaat naar zelfstandigen, kmo's en particulieren om hen te helpen bij het beheer van hun informaticamateriaal. Zijn activiteit ontwikkelt zich rond de verkoop, maar vooral rond de service. De omzet groeit behoorlijk, zodat Benjamin in 2016 opnieuw contact zoekt met Partena Professional om zich als zelfstandige in hoofdberoep te lanceren.

 

Het aanpakken van de ‘risicovolle’ punten

 

Dit contact was gericht op de verschillende ‘risicovolle’ punten in de overgang naar het leven als zelfstandige: administratieve documenten, te respecteren data, risico's, aandachtspunten bij de vorige werkgever. "Ik had veel vragen over mijn statuut, maar ik kreeg steeds antwoorden op mijn vragen. Ik werd goed ondersteund door Partena Professional en ook gerustgesteld over het risico dat ik nam."

 

Benjamin heeft sindsdien zijn kruissnelheid bereikt. Hij adviseert met plezier zijn klanten die vaak een kleine structuur hebben zoals schrijnwerkerijen, verwarmingsinstallateurs, advocatenkantoren, … Maar ook particulieren kloppen bij hem aan. "Ik ben hier om hen te helpen, hen via de telefoon te antwoorden, situaties snel te deblokkeren. Kortom, om menselijk contact te bieden, en dat wordt zeer sterk gewaardeerd."

Zoek naar andere interviews