Een cafetariaplan om medewerkers te verwennen en te motiveren

Zoek naar andere interviews

Het maakt ons bovendien aantrekkelijker op de arbeidsmarkt
Vinciane Bertrand, Compensation and Benefits Officer, Befimmo, Brussel

“Het cafetariaplan laat Befimmo toe om zorg te dragen voor zijn honderdtal medewerkers. In deze voor iedereen zo moeilijke tijden is het welzijn van het team immers meer dan ooit een prioriteit. De mogelijkheid om een substantieel voordeel te verkrijgen aan interessante voorwaarden en binnen een duidelijk reglementair kader, vormt voor iedereen een bron van voldoening. Het maakt ons bovendien aantrekkelijker op de arbeidsmarkt en heeft een positieve invloed op de trouw van onze medewerkers.” Als Compensation & Benefits Officer binnen het HR-departement van Befimmo kan Vinciane Bertrand moeiteloos het cafetariaplan schetsen van dit vastgoedbedrijf, dat gespecialiseerd is in kantoorvastgoed en coworking spaces en genoteerd staat op Euronext Brussels. Met dit initiatief wou Befimmo niet alleen model staan voor zijn sector maar ook een voortrekkersrol spelen op vlak van mobiliteit, door de keuze voor minder vervuilende wagens of andere vervoersmiddelen aan te moedigen.  

Het cafetariaplan laat Befimmo toe om zorg te dragen voor zijn honderdtal medewerkers  Vinciane Bertrand, Compensation and Benefits Officer, Befimmo

Een cafetariaplan om de bonus voordelig om te zetten

“Ik hou me voornamelijk bezig met ‘Hard HR’, in het bijzonder alles wat te maken heeft met payroll en personeelsvoordelen, inclusief die van het cafetariaplan”, verduidelijkt ze. “Dit cafetariaplan maakt het mogelijk om de eventuele eindejaarsbonus om te zetten in verschillende voordelen: IT-materiaal, pensioensparen, fietsleasing, giften aan verenigingen, een upgrade van de bedrijfswagen door te kiezen voor een minder vervuilend model … Het plan laat iedereen daarnaast toe om extralegaal verlofdagen bij te kopen of te verkopen.”

 

My Choice: een eenvoudige en gebruiksvriendelijke tool

Om de toepassing van dit cafetariaplan in optimale omstandigheden te laten verlopen, maakt Vinciane Bertrand gebruik van My Choice. Deze tool wordt aangeboden door Partena Professional, de partner van Befimmo voor het sociaal secretariaat. “De meerwaarde van deze intuïtieve en volledige tool? Hij laat medewerkers enerzijds toe om makkelijker een keuze te maken, en laat ons HR-departement toe om die keuzes eenvoudig uit te voeren. Onze collega’s waren dan ook erg te spreken over het gebruiksgemak.”

 

Een onmisbare expertise voor een goede begeleiding

De tool is erg efficiënt, maar de begeleiding is dat evenzeer, bevestigt Vinciane Bertrand. “Partena Professional biedt ons ook de onmisbare menselijke ervaring om deze tool ten volle te benutten. Een voorbeeld? Door een recente wetswijziging konden we geen complementaire kinderbijslag meer aanbieden via het cafetariaplan. We werden hier proactief van op de hoogte gebracht door het team van Partena, dat ons ook heeft uitgelegd hoe we ons hieraan konden aanpassen en ons heeft begeleid doorheen deze verandering. Gezien de voortdurende evolutie van de reglementering vormen deze permanente beleiding en deze expertise grote troeven voor een HR-departement”, besluit Vinciane Bertrand.   

 

Zoek naar andere interviews