Een dienst aanbieden waarover tal van boekhouders vast al eens hebben gedroomd? Dat is wat Partena Professional sinds 1 maart 2020 doet met Accountant Desk.

Zoek naar andere interviews

Een dienst aanbieden waarover tal van boekhouders vast al eens hebben gedroomd? Dat is wat Partena Professional sinds 1 maart 2020 doet met Accountant Desk.
Filip Van Ermengem, Lead Link van de Accountant Desk, Brussel

Lees hieronder het hele vraaggesprek met drie personen die de opstart van de Accountant Desk van dichtbij hebben meegemaakt. Wat zijn hun bevindingen als klant, manager en accountmanager, één jaar na dato:

ATALEX-8 Filip Van Ermengem (1).jpg
Accountant Desk is een dienst die volledig gericht is op de behoeftes van boekhouders en accountants. Een uniek contactpunt om een snel, degelijk en volledig antwoord te verkrijgen op al hun vragen.  Filip Van Ermengem, Lead Link van de Accountant Desk

Filip Van Ermengem, Lead Link van Accountant Desk: “Accountant Desk is een dienst die volledig gericht is op de behoeftes van boekhouders en accountants. Een uniek contactpunt om een snel, degelijk en volledig antwoord te verkrijgen op al hun vragen, waar dat antwoord ook vandaan moet komen bij Partena Professional: sociaal verzekeringsfonds, ondernemersloket, sociaal secretariaat …”

 

Een uniek contactpunt in lijn met de realiteit op het terrein

 

Maar wat was het startpunt van deze nieuwe aanpak om boekhouders en accountants te ondersteunen? “Alles is vertrokken vanuit de vaststelling dat we de ervaring van boekhouders konden verbeteren wanneer ze contact met ons opnamen”, schetst Filip. “Soms vonden zij het immers lastig om uit al onze diensten snel de juiste persoon of het juiste team te kiezen voor een antwoord op een welbepaalde, vaak dringende vraag. Boekhouders, Accountmanagers aan het hoofd van boekhouders, back office … We hebben gesproken met mensen op het terrein om een oplossing te vinden op maat van hun realiteit. Zo hebben we het DNA van de Accountant Desk samengesteld: een uniek contactpunt dat permanent beschikbaar is, met een multidisciplinair en ervaren team dat gespecialiseerd is in alle thema’s waar boekhouders en accountants van ver en nabij mee bezig zijn. Zo kunnen we al hun vragen met een maximale proactiviteit beantwoorden, ongeacht van wie de antwoorden bij ons moeten komen.”

 

Echte ondersteuning met meerwaarde voor onze klanten

 

En wat denken de accountants en boekhouders op het terrein van Accountant Desk? Thibaut Gourdin, fiscaal jurist en vennoot van het accountantskantoor Atalex in Waterloo: “Dankzij de boekhoudkundige en juridische afdelingen van ons accountantskantoor kunnen wij de fiscale en boekhoudkundige dossiers van onze cliënten op een geïntegreerde manier beheren. Daardoor werken we vaak samen met tal van sociale secretariaten, waaronder Partena Professional. De nauwkeurigheid en de ractiviteit van ons contactpunt bij hen, Loïc Friadt, had ons al overtuigd. Onze samenwerking met hem verliep uitstekend. Maar met deze Accountant Desk dienst weten we nu dat we ook kunnen rekenen op het achterliggende multidisciplinair team, dat elk van onze dossiers in zijn geheel zal benaderen. Dat team houdt rekening met alle gevolgen en aspecten die verder gaan dan onze oorspronkelijke vraag. En als iets niet mogelijk is, krijgen we dat ook te horen. Met als extra bonus een alternatieve oplossing waar we zelf niet noodzakelijker aan gedacht zouden hebben. Uit het reactievermogen van deze dienst blijkt duidelijk de wil om accountants volop te ondersteunen. Dat bevalt ons natuurlijk, want uiteindelijk heeft dit ook een toegevoegde waarde voor onze klanten."

 

De perfecte driehoeksverhouding

 

Loïc Friadt, Account Manager Partners bij Partena Professional, vult het standpunt van Thibaut verder aan: “Atalex heeft heel snel begrepen wat Accountant Desk hen zou opleveren: een onmiddellijk beschikbare VIP-service die al hun vragen kan beantwoorden, zonder langs mij te hoeven gaan om de juiste deuren te openen. Die driehoeksrelatie tussen accountants, het commerciële contactpunt en de specialisten van de Accountant Desk verloopt heel vlot. Ik wordt op de hoogte gebracht van zodra er een rechtstreeks contact tussen Atalex en de Accountant desk plaatsvindt. En zij zijn op de hoogte van al wat ik doe voor Atalex. Mijn klanten, dat zijn mijn kindjes. En het is mijn prioriteit om hen te verwennen. Ik weet dat de Accountant Desk dit ook zal doen en dat elk antwoord dat zij leveren altijd onberispelijk zal zijn”, besluit Loïc.

ATALEX-19 Ensemble (1).jpg
ATALEX-9.jpg
ATALEX-20.jpg

Accountant Desk: een hulplijn voor al jouw vragen

 

  • Uiteenlopende vragen rond klantendossiers
  • Opvolging van complexere vraagstukken i.s.m. experts
  • Overzicht van steunmaatregelen vanuit de overheid (Covid-19) 
  • Aanvraag ‘vermindering sociale bijdragen’
  • Vrijstelling sociale bijdragen
  • Uitstel van betaling

Heb je een vraag voor de Accountant Desk?

Heb je minstens één klantendossier of jouw eigen dossier bij Partena Professional lopen? Dan heb je gratis toegang tot onze Accountant Desk.

Via mail: accountantdesk@partena.be

Via telefoon: 078 78 78 21

Word partner en geniet van deze gratis hulplijn
Zoek naar andere interviews