Partena Professional kondigt toekomstige locatie be’come in hartje Brussel aan

Auteur: Partena Professional (HR Service Provider)
Leestijd: 8min
Publicatiedatum: 18/10/2022 - 16:40
Laatste update: 11/12/2023 - 17:39

Brussel, 18 oktober 2022 - Partena Professional maakt de locatie van zijn toekomstige zetel bekend. Die vindt onderdak in het Aria-gebouw in de vijfhoek van Brussel (Ravensteinstraat 36), deze keuze werd gemaakt na een grondige zoektocht. Dit onmiskenbaar historische gebouw wordt momenteel gerenoveerd om te voldoen aan de noden en uitdagingen van een toekomstgerichte werkplek dat toonaangevend zal zijn op het vlak van duurzaamheid. Dit laat zich het best omschrijven als het slim samengaan van geschiedenis en moderniteit. Terwijl sommige bedrijven Brussel verlaten, versterkt de Partena Professional-groep met deze keuze haar wortels in de hoofdstad. De nieuwe hoofdzetel sluit aan bij het Good Move-plan van het Brussels Gewest en belichaamt op die manier het hoofdkantoor van morgen voor de medewerkers, klanten en partners van Partena Professional. 

Een nieuw hoofdkwartier om toekomstige uitdagingen beter aan te gaan

Met deze verandering van hoofdkantoor wil Partena Professional een voortrekkersrol spelen met het inrichten van de werkplek op een manier die beantwoordt aan de behoeften van de medewerkers: samenwerking, concentratie en interactie. Rekening houdend met de dagelijkse observaties van haar activiteiten koos Partena Professional voor een gebouw in het centrum van Brussel waar toegankelijkheid en ruimteoptimalisatie gecombineerd worden.

Deze keuze is ook gerechtvaardigd in het licht van het mobiliteitsbeleid dat het Brussels Hoofdstedelijk Gewest met het project Good Move heeft opgezet en dat erop gericht is de Brusselaars een optimale leefomgeving te bieden die multimodale mobiliteit aanmoedigt. Partena Professional wilde daarom een verantwoordelijke rol spelen in dit beleid door een werkplek aan te bieden die toegankelijk is voor al haar stakeholders. In tegenstelling tot het huidige hoofdkantoor in de Brusselse Kartuizerstraat, waar werknemers verdeeld zitten volgens hun activiteit of afdeling, biedt Aria veel meer een open ruimte. De nieuwe hoofdzetel zal veeleer een ontmoetingsplaats zijn, die bovendien aan de individuele behoeften van de medewerkers voldoet.

"De keuze voor een nieuw hoofdkantoor is meer dan een verhuis, het is een strategisch project. Dit zal ons toelaten om onze identiteit te versterken en tegelijkertijd onze ambities waar te maken. Uiteraard willen we onze wortels in Brussel behouden maar komen tegelijkertijd tegemoet aan onze noden als organisatie, die de voorbije jaren enorm geëvolueerd zijn. Het gerenoveerde Aria-gebouw belichaamt dit strategische project. Deze plek zal de beste werkomstandigheden voor onze diverse activiteiten bieden. Het was een absolute prioriteit dat onze nieuwe werk- en leefruimte een combinatie van toegankelijkheid, duurzaamheid en hybride werk mogelijk maakt”, legt Bruno Ronsse, CEO van Partena Professional, uit.     

Duurzaamheid is het hart van deze verandering van hoofdkantoor

Dankzij de verhuis naar een nieuw hoofdkantoor zal de Partena Professional-groep haar duurzaamheidsbeleid verder waarmaken. Met name de ecologische voetafdruk zal verkleinen door over te stappen van het huidige energie-intensieve gebouw naar een modern hoofdkantoor op het gebied van toegankelijkheid, mobiliteit en welzijn van de werknemers. In januari 2022 startte de renovatie van het Aria-gebouw met maximale energie-efficiëntie als hoofddoel. De gehele technische uitrusting van het gebouw zal worden vervangen om het hoogstaande niveau van het BREEAM-label te halen. Dit label garandeert de minimale ecologische, sociale en economische impact van vastgoed. 

Concreet zal het nieuw hoofdkwartier worden uitgerust met de nieuwste technologie, intelligente systemen voor waterbeheer, geautomatiseerde verlichting, zonne-installaties, duurzame materialen, groene ruimtes die inzetten op biodiversiteit en het welzijn van de werknemers bevorderen.

"Als bedrijf dat dagelijks ondernemers ondersteunt, moesten we rekening houden met het belang van een duurzame werkomgeving voor iedereen in ons toekomstige hoofdkantoor. Wij zijn dan ook verheugd over de initiatieven op het vlak van duurzaamheid die worden uitgevoerd door Athora Belgium in samenwerking met Asset Manager Generali Real Estate," voegt Bruno Ronsse eraan toe. 

"Partena Professional zal de voornaamste gebruiker zijn van een volledig gerenoveerde kantoorruimte. Het oorspronkelijke karakter van het gebouw, ontworpen door de architecten Marcel Van Goethem en Alexis Dumont in 1934, wordt behouden. Als vermogensbeheerder van het gebouw willen wij, samen met de eigenaren en de nieuwe bewoners, al onze expertise inzetten om een optimale energiescore en de hoogste normen van comfort en duurzaamheid te bereiken", zegt Olivier Terrenoire, Global Head of Asset, Property Management and Sustainable Investing bij Generali Real Estate.  

"Het karakter, de ideale locatie en de energie-efficiëntie maken van Aria een uitzonderlijke plek. Het is onze mening dat je visie en welzijn kan combineren in een gebouw voor professioneel gebruik. Samen met Generali Real Estate richten we een iconische plek opnieuw in. Bij deze modernisering combineren we het historisch karakter van het gebouw met toekomstgerichte technologie," legt Dorsan van Hecke uit, CEO bij Athora Belgium.  

De overschakeling naar het nieuwe hoofdkantoor zal naar verwachting plaatsvinden vanaf september 2023. De huidige Kartuizersite zal worden verkocht. 

Over Athora Belgium nv

Athora Belgium NV is in België actief sinds 1901. De onderneming telt 225 medewerkers, bedient om en bij de 400.000 klanten en biedt een brede waaier levensverzekeringen aan, via een netwerk van meer dan 500 onafhankelijke makelaars in heel België. In 2021 bedroeg het totaal van de premie-inkomsten ongeveer € 640 miljoen. Athora Belgium beheert een activaportefeuille van ongeveer € 11,4 miljard. Meer informatie vindt u op www.athora.com/be.

Over Generali Real Estate

Generali Real Estate is een van 's werelds grootste vastgoedvermogensbeheerders, met eind juni 2022 een beheerd vermogen van ongeveer € 38 miljard. Het maakt gebruik van de expertise van meer dan 400 professionals, met operationele eenheden in de belangrijkste Europese steden.

Het geïntegreerde bedrijfsmodel van de onderneming bestrijkt het volledige pallet van vermogensbeheeractiviteiten en de gehele vastgoedwaardeketen. Een reeks grensoverschrijdende beleggingsvehikels, beheerd door de gespecialiseerde vermogensbeheerder GRE SGR, heeft tot doel langetermijnwaarde te creëren voor beleggers met een core/core+ profiel. Dit doet GRE SGR onder meer door te beleggen in activa die worden gekenmerkt door goede locaties, een hoge liquiditeit en een sterke onderliggende leasedynamiek. De portefeuille bestaat uit een unieke mix van historisch en modern vastgoed, variërend van monumentale gebouwen tot nieuwe architecturale meesterwerken. Hierdoor heeft het bedrijf een eersteklas expertise kunnen ontwikkelen op het gebied van technologische innovatie, duurzaamheid en stadsontwikkeling.

Generali Real Estate maakt deel uit van het ecosysteem van vermogensbeheerders van Generali Investments.

Over Partena Professional

Partena Professional is een dienstverlener met een sterke focus op ondernemerschap en personeelsmanagement. Partena Professional ondersteunt en begeleidt starters, KMO's en grote ondernemingen bij hun administratieve procedures en HR-beleid. Wij bieden diensten aan in verband met de oprichting van vennootschappen, het sociaal statuut van zelfstandigen, loonadministratie en personeelsbeheer, opleiding, juridisch advies en alle vormen van consultancy (HR, juridisch, enz.). Zo'n 1.800 werknemers bedienen meer dan 81.000 bedrijven en 135.000 zelfstandigen en genereren een omzet van 180 miljoen euro per jaar. Meer informatie op www.partena-professional.be

 

Gerelateerde artikels