Partena Professional en Persolis gaan nauwer samenwerken

Leestijd: 3min
Publicatiedatum: 20/10/2015 - 14:00
Laatste update: 10/05/2019 - 09:22

Brussel, 20 oktober 2015 – Na twee jaar samenwerken hebben Partena Professional en Persolis beslist om nauwer te gaan samenwerken en samen een uniek dienstenaanbod te verzorgen op het gebied van Human Resources.

Dienstverlener Partena Professional neemt een participatie van 37% in Persolis, een onderneming gespecialiseerd in de implementatie en het onderhoud van softwaresuites voor HR-management. Beide ondernemingen bundelen zo hun krachten waardoor HR-verantwoordelijken en toepassingsbeheerders toegang krijgen tot een geïntegreerd totaalaanbod voor human resources management.

Persolis werd in 2006 opgericht en heeft een erkende knowhow opgebouwd inzake de integratie en het onderhoud van geïntegreerde systemen voor human resources management. Het bedrijf telt vandaag zowat 40 professionele medewerkers die ingezet worden bij openbare en privébedrijven, telkens met hetzelfde doel voor ogen: de technologische beloftes omzetten in waarde voor human resources. Via deze samenwerking kan Partena Professional zijn klanten een ruimere HR-dienstencatalogus aanbieden en zo zijn status van vertrouwenspartner voor ondernemers en HR-managers versterken.

Zeker op het gebied van SAP HCM brengt het samengaan van de twee ondernemingen een geïntegreerde en globale totaaloplossing op de markt voor payroll: zowel de HR-aspecten (business process outsourcing, managed payroll service, post-payroll services) als IT (application maintenance outsourcing) worden voortaan binnen een coherent aanbod geconsolideerd. De samenwerking genereert zo meer waarde voor de klanten van ADP Global View, waarvan Partena de exclusieve partner is op het Belgische grondgebied.

Naast het feit dat hun werkgebieden duidelijk complementair zijn, gaat de samenwerking tussen Partena en Persolis ook gestoeld op een gemeenschappelijke visie op de relatie met de klant. Deze staat immers centraal binnen een aanpak die gebaseerd is op openheid en vertrouwen.

Via de samenwerking met Persolis breidt Partena Professional haar diensten uit in outsourcing en, meer specifiek, Business Process Outsourcing (BPO). Ook Managed Payroll Services (MPS) kunnen nu aangeboden worden aan bestaande en toekomstige, Belgische en internationale bedrijven. Het partnerschap is ook volledig in lijn met Partena Professionals missie om te ‘ondernemen met ondernemers,’ licht Michel Halet van Partena Professional toe.

“Onze dienstverlening op het vlak van projecten en onderhoud wordt nu aanzienlijk uitgebreid met de diensten van Partena Professional. We kunnen onze klanten voortaan state-of-the-art HR-diensten aanbieden die aansluiten bij onze technologische prestaties. Het partnerschap met Partena is voor ons ook een blijk van erkenning voor onze expertise en de kwaliteit van onze dienstverlening. Daar zijn wij terecht trots op.” verklaart Stéphane Scaillet van Persolis.

Feiten & cijfers Partena Professional

  • 1 op 4 werknemers in België wordt uitbetaald door Partena Professional;
  • 1 op 7 werkgevers vertrouwt zijn payroll aan Partena Professional toe en op jaarbasis zijn zij verantwoordelijk voor 6 miljoen loonbrieven;
  • Een omzet van 160 miljoen euro;
  • 1450 werknemers.

Feiten & cijfers Persolis

  • Een omzet van 4.5 miljoen euro;
  • Een personeelsbestand van 40-tal consulenten;
  • Persolis beschikt over een aantrekkelijke klantenportefeuille waaronder een 20-tal grote namen in alle sectoren, zowel privé als openbaar.

                                                                                                                                          ***

Voor meer specifieke informatie, contacteer:
Partena Professional - Bert Pappijn – bert.pappijn@partena.be - 0475 84 04 89

Persolis – Stéphane Scailliet  - stephane.scailliet@persolis.be – 0497 05 30 41
PRIDE - Aurélie Coeckelbergh - aurelie.coeckelbergh@pr-ide.be - 0479 26 16 13

Auteur:

20/10/2015

De website van Partena Professional is een kanaal om informatie in een begrijpelijke vorm ter beschikking te stellen aan aangesloten leden en niet-leden. Partena Professional streeft er naar actuele informatie aan te bieden en deze informatie wordt met de grootste zorg samengesteld (onder andere in de vorm van Infoflashes). Maar aangezien de sociale en fiscale wetgeving voortdurend in beweging is, kan Partena Professional geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden inzake de juistheid, het up-to-date zijn of de volledigheid van de informatie die via deze website werd geraadpleegd of uitgewisseld. Verdere bepalingen kunnen worden nagelezen in onze algemene disclaimer die van toepassing is bij elke raadpleging van deze website. Door deze website te raadplegen, aanvaardt u uitdrukkelijk de bepalingen van deze disclaimer. Partena Professional kan de inhoud van deze disclaimer eenzijdig wijzigen.