HRIS: de kern van de SAP SuccessFactors

Het Human Resources Information System, ook wel gekend als HRIS of personeelsinformatiesysteem, vormt de basis van het HR-softwarepakket SAP SuccessFactors dat Partena Professional aanbiedt. Het HRIS ondersteunt HR-professionals bij hun datamanagement en wordt toegepast in alle modules van SAP SuccessFactors, waardoor u de databank op ieder moment kan raadplegen en gebruiken.

Beheer makkelijk uw HR-processen

Met SAP SuccessFactors heeft u een krachtig wapen in handen om uw HR-beleid optimaal uit te bouwen.

Meer over SAP SuccessFactors

Wat is het HRIS?

Het HRIS is een uitgebreide online databank die tal van personeelsgegevens of masterdata bevat die zowel door HR als alle medewerkers overal en op ieder moment kunnen worden gewijzigd.

De onderdelen van het HRIS

Voordelen van HRIS

Hogere efficiëntie

Het HRIS bevat een databank die door zowel HR als alle andere medewerkers kan worden aangepast. Omdat de databank deel uitmaakt van een volledig HR-pakket, wordt elke wijziging meteen zichtbaar in alle modules. Maakt een werknemer promotie? De HR-medewerker voert de nodige gegevens in het systeem in en dankzij de link met de payroll-module van Partena Professional, krijgt uw medewerker elke maand het juiste bedrag op zijn rekening.

Duidelijk overzicht

HRIS biedt lijnmanagers de mogelijkheid om zelf rapporten aan te maken over individuele werknemers of over hun team. De informatie wordt inzichtelijk gepresenteerd zodat de manager snel een beslissing kan nemen op basis van data.

Employee Self-Service

Het HRIS is vaak voorzien van een Employee Self-Service, waardoor HR heel wat administratieve taken kan ‘uitbesteden’ aan werknemers. Medewerkers kunnen bijvoorbeeld hun loonbrieven, attesten en evaluaties zelf online opvragen en inkijken, zonder dat ze daarvoor een beroep moeten doen op een HR-medewerker. Employee Self-Service ontlast de HR-afdeling en schept meer tijd en ruimte voor strategische taken.

HRIS en SAP SuccessFactors

Het Human Resources Information System of HR-software, zoals SAP SuccessFactors is modulair opgebouwd. Zo kunt u zelf kunt bepalen welke functionaliteiten u wel en niet kiest. Als groot bedrijf heeft u bijvoorbeeld andere noden dan een KMO. Geen probleem, want uw HR-software evolueert mee met uw strategische focuspunten.

 

Samen met onze SAP SuccessFactors-expert wordt er een business case opgesteld en gechallenged om te komen tot het ideale HR-pakket. Partena Professional ondersteunt u in de setup en soepele overgang naar SAP SuccessFactors.

Gerelateerde artikels